§1 Postanowienia Ogólne
- Niniejszy regulamin reguluje zasady korzystania ze Serwisu Internetowego prowadzonego pod adresem www.edunect.pl
- Serwis internetowy, działający pod adresem www.edunect.pl (zwany dalej: Serwis internetowy EduNect), jest prowadzony przez EduNect Sp. z o.o., wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000569305, NIP: 7471896583, REGON: 362125787. (zwaną dalej „EduNect”).
- Dane teleadresowe przedsiębiorcy, umożliwiające Kupującemu kontakt ze Sprzedawcą:
- adres pocztowy: Grabiszyńska 214/7, 53-235 Wrocław
- numer telefonu: 508 020 880 (dostępny w godzinach 8-16)
- adres poczty elektronicznej: lekcje@edunect.pl
- Regulamin serwisu internetowego EduNect umieszczony jest nieprzerwanie na stronie internetowej www.edunect.pl/regulamin w sposób umożliwiający Klientom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści. Regulamin jest również udostępniany Klientom przed zawarciem umowy.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Serwisu internetowego EduNect spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Serwisu internetowego EduNect z infrastrukturą techniczną Klienta.
§2 Definicje
Pojęcia, którymi posługuje się niniejszy regulamin oznaczają:
- Konsument – jest nią osoba fizyczna w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – jest nią osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Usługodawca/Sprzedawca – Serwis internetowy, działający pod adresem www.edunect.pl, prowadzony przez EduNect Sp. z o.o., wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000569305, NIP: 7471896583, REGON: 362125787.
- Serwis internetowy – Serwis internetowy, działający pod adresem www.edunect.pl, prowadzony przez EduNect Sp. z o.o., wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000569305, NIP: 7471896583, REGON: 362125787.
- Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 Kwietnia 1964r. (Dz.U.2020.1740).
- Towary oraz Usługi – wszelkie usługi świadczone oraz towary będące przedmiotem umowy sprzedaży między sprzedawcą a kupującym.
- Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U.2020.344).
- Klient/Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje lub planuje dokonać Zamówienia w ramach Serwisu Internetowego z wykorzystaniem drogi elektronicznej, w tym również Konsumenta, Przedsiębiorcę na prawach konsumenta oraz Przedsiębiorcę.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, w którym to Klient akceptuje ofertę sprzedaży Sprzedawcy, która zawiera w szczególności cenę, rodzaj, ilość Towarów lub Usług w ramach umowy sprzedaży za pośrednictwem serwisu internetowego.
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287).
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Serwisu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Konto – konto Klienta w Serwisie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Serwisie.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Serwisie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Serwisie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towarów lub Usług do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Serwisu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Towary lub Usługi do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności parametrów Usługi.
§3 Zasady korzystania z serwisu internetowego
- Ceny wszystkich oferowanych przez Serwis internetowy towarów i usług są cenami brutto (zawierają podatek VAT) oraz są wyrażone w złotych polskich. Odstępstwa od zasady waluty polskiej są wyraźnie zaznaczone.
- Ceny widniejące na stronie internetowej Serwisu internetowego EduNect, jak również opisy towarów i usług stanowią jedynie informację handlową, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Charakter wiążący – na potrzeby zawarcia konkretnej umowy – zyskują one dopiero z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedającego.
- Sprzedawca używa w Serwisie internetowym EduNect kodów rabatowych upoważniających do zakupów towarów i usług z rabatem zamieszczonym na kuponie. Kody rabatowe nie podlegają zamianie na równowartość pieniężną.
- Do złożenia zamówienia w Serwisie internetowym EduNect konieczna jest akceptacja niniejszego Regulaminu.
- Do skutecznego złożenia zamówienia w Serwisie internetowym EduNect konieczne jest posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu umożliwiające przeglądanie stron internetowych, aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail) – niezbędne do założenia Konta, a także klawiatura lub inne urządzenie umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych. Zaleca się korzystanie z najnowszych wersji przeglądarek internetowych: Firefox, Chrome, Internet Explorer, Microsoft Edge, Opera, Safari dla systemu OS X, itd.
- Strona Serwisu internetowego korzysta z technologii Responsive Web Design (RWD), która dopasowuje treść strony do urządzenia na którym jest ona wyświetlana. Strona Seriwsu jest przygotowana do wyświetlenia zarówno na komputerach stacjonarnych jak i również urządzeniach mobilnych.
- Strona Serwisu internetowego EduNect posiada certyfikat SSL – bezpieczny protokół szyfrowania komunikacji.
§4 Warunki zawierania umowy sprzedaży
- Zamówienia w Serwisie internetowym EduNect można dokonywać poprzez wypełnienie odpowiednich formularzy dostępnych na stronach serwisu.
- Do dokonania Zamówienia koniecznie jest wcześniejsze założenie przez Klienta Konta użytkownika za pomocą Formularza rejestracji znajdującego się pod adresem: app.edunect.pl/rejestracja. Klient podczas zakładania konta użytkownika jest zobowiązany do podania prawidłowych i rzeczywistych danych osobowych: imienia i nazwiska oraz adresu e-mail.
- Założenie Konta w Serwisie internetowym EduNect jest darmowe.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 1.
- Klient podczas składania zamówienia jest zobowiązany do podania wszystkich prawidłowych i rzeczywistych danych osobowych, potrzebnych do zrealizowania zamówienia:
- imienia i nazwiska oraz adresu zamieszkania – w przypadku, gdy Klient jest Konsumentem,
- nazwy podmiotu, adresu siedziby oraz numeru NIP – w przypadku, gdy Klient jest Przedsiębiorcą lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta
- dane odbiorcy faktury – w przypadku, gdy na fakturze ma być podany Odbiorca oraz Nabywca
- W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „Płacę z PayU” lub „Płacę przelewem” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru parametrów Usługi. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
- Po podaniu przez Klienta korzystającego z Serwisu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące:
- przedmiotu zamówienia,
- jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych usług, wraz z uwzględnionymi rabatami,
- danych Klienta oraz danych do wystawienia faktury,
- wybranej metody płatności.
- Po otrzymaniu zamówienia, Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie informuje o przyjęciu Zamówienia do realizacji. Potwierdzenie zamówienie odbywa się poprzez przesłanie przez Sprzedającego do Klienta odpowiedniej wiadomości mailowej na adres podany przez Klienta przy zakładaniu konta użytkownika, o którym mowa w §4 pkt. 4.2. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedającego, umowa uważana jest za zawartą.
- Udostępnienie oraz utrwalenie treści umowy sprzedaży następuje poprzez udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Serwisu internetowego, przesłanie stosownej informacji na adres mailowy Klienta podany przez Klienta przy zakładaniu konta użytkownika, o którym mowa w §4 pkt. 4.2.
- Dokonywanie Zamówień w Serwisie internetowym EduNect jest możliwe 24 godziny na dobę przez wszystkie dni w roku.
§5 Sposób płatności i termin płatności
- W serwisie internetowym EduNect istnieje możliwość płatności w jeden z następujących sposobów:
- przelew na konto bankowe Sprzedawcy,
- za pośrednictwem usług płatniczych dostawców zewnętrznych – płatności internetowe PayU.
- Przy wyborze „przelewu na konto bankowe Sprzedawcy” jako sposobu płatności:
- Po złożeniu zamówienia, Klient otrzymuje drogą poczty elektronicznej (e-mail) numer rachunku bankowego, na który należy przelać właściwą kwotę. Z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym serwisu internetowego EduNect zamówienie jest przekazywane do realizacji.
- Klient jest obowiązany do dokonania płatności za pomocą jednego z wyżej wymienionych sposobów w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
§6 Dostawa usług
- Dostawa zamówionych usług odbywa się drogą elektroniczną – poprzez odblokowanie dostępu do zamówionej usługi na koncie użytkownika Klienta.
- Czas dostawy jest zależny od wyboru sposobu płatności. W przypadku wyboru:
- przelewu na konto bankowe Sprzedawcy: do 2 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy
- płatności za pośrednictwem usług płatniczych dostawców zewnętrznych – płatności internetowe PayU: do 15 minut od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy w PayU (czas potrzebny na dotarcie przelewu oraz księgowanie jest zależny od wyboru kanału płatności oraz godziny i dnia tygodnia).
§7 Odstąpienie do umowy
- Kupujący będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży w terminie 14 dni od daty rozpoczęcia realizacji usługi bez podania przyczyny.
- W przypadku skorzystania z prawa, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, Kupujący powinien poinformować o tym Sprzedającego, składając oświadczenie o odstąpieniu na formularzu udostępnionym mu przez Sprzedawcę, które może zostać wysłane pocztą na adres: ul. Grabiszyńska 214/7, 53-235 Wrocław; może to także zrobić drogą elektroniczną za pomocą elektronicznego formularza odstąpienia od umowy przesłanego na adres mailowy sprzedawcy lekcje@edunect.pl. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu złożone po terminie, o którym mowa w §7 pkt. 7.1 nie wywołuje skutków prawnych.
- Formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy (załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu) jest przekazywany Kupującemu w formie elektronicznej (w załącznika w korespondencji elektronicznej potwierdzającej przyjęcie zamówienia do realizacji).
- W przypadku złożenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta, oświadczenia o odstąpieniu drogą elektroniczną za pośrednictwem elektronicznego formularza odstąpienia od umowy, Sprzedawca niezwłocznie prześle potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy (na trwałym nośniku danych w rozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta).
- Z uwagi na niematerialny, elektroniczny charakter usługi abonamentowej:
- Koszt zwrotu towaru nie występuje.
- Sprzedawca ma prawo wyłączyć dostęp do usługi zamówionej przez Klienta niezwłocznie po otrzymaniu przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy wszystkie dokonane przez Kupującego płatności, zostaną przekazane na rachunek bankowy Kupującego niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedającego oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od umowy.
- Sprzedawca oświadcza, iż zwrot płatności, o którym mowa w § 7 pkt 7.6 Regulaminu zostanie zrealizowany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący. Sprzedawca w porozumieniu ze Kupującym, może ustalić inny sposób zwrotu, który nie będzie wiązał się z koniecznością poniesienia przez Kupującego dodatkowych kosztów.
- Sprzedawca oświadcza, że prawo do odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do umów ujętych w art. 38 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta.
- Zawierając umowę Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta potwierdza, iż zapoznał się z treścią niniejszego regulaminu, w tym potwierdza, iż został zawiadomiony o prawie odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży w terminie 14 dni od daty wydania mu towaru.
§8 Reklamacje
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta, z tytułu niezgodności Produktu z Umową są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz poniższymi postanowieniami Regulaminu.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć produkt bez wad.
- W przypadku skierowania reklamacji do Sprzedającego, Kupujący powinien przesłać informacje o tym fakcie listownie na adres ul. Grabiszyńska 214/7, 53-235 Wrocław lub poprzez e-mail na adres lekcje@edunect.pl. W zgłoszeniu zaleca się wskazać wadę, jaką zdaniem Klienta produkt posiada, oraz jeżeli jest to możliwe – udokumentować rzeczoną wadę, datę wystąpienia wady, żądanie sposobu doprowadzenia do zgodności towaru z umową zgodnie z art. 560 i nast. Kodeksu cywilnego oraz podanie danych kontaktowych. Powyższe wymogi mają charakter zaleceń, ich brak nie ma wpływu na skuteczność reklamacji.
- Sprzedawca w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia ustosunkuje się do zgłoszenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
- Klient będący Konsumentem posiada w szczególności (lecz nie wyłącznie) następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r., poz. 1668 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej. (Dz.U. z 2017 r. poz. 1356).
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r., poz. 1668 ze zm.), z wnioskiem o pozasądowe rozwiązanie sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- Klient może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi także źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i Konsumentami.
§9 Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca.
- Zasady ochrony danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności Serwisu internetowego EduNect, dostępnego na stronie www.edunect.pl/polityka-prywatnosci.
§10 Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania z ważnych przyczyn zmian w niniejszym Regulaminie. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w odpowiednim terminie wskazanym przez Sprzedawcę, nie krótszym jednak niż 7 dni.
- Zmieniony Regulamin wiąże Kupującego/Klienta, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest został on prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.
- Zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy z 18.7.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną podmiot korzystający ze strony Serwisu internetowego EduNect zobowiązany jest do nieumieszczania na tej stronie treści o charakterze bezprawnym.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mieć będą odpowiednie przepisy Kodeku cywilnego oraz ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta.
- Wszelkie treści zawarte w Serwisie internetowym EduNect podlegają ochronie prawnej i ich wykorzystywanie będzie stanowiło naruszenie prawa.
- Niniejszy Regulamin jest dostępny pod adresem internetowym www.edunect.pl/regulamin.
- Umowy ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 20.01.2022 r.
Załącznik nr 1 do Regulaminu: WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
………………………………………
Miejscowość, data
………………………………………
………………………………………
………………………………………
Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
Adres konsumenta(-ów)
………………………………………
………………………………………
………………………………………
Nazwa i adres przedsiębiorcy
Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
lub poza lokalem przedsiębiorstwa
Ja/My (*) ………………….…………… niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*) odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) ………………………………..…… umowy dostawy następujących rzeczy(*) ………………………………………………………….. umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy/o świadczenie następującej usługi(*) ……………………………………………………………………..…………………………..
Data zawarcia umowy¹/odbioru²(*) ………………………………………..……………….
………………………………………
Podpis konsumenta(-ów)
(*) Niepotrzebne skreślić
¹ podać, jeżeli umowa dotyczyła świadczenia usług
² podać, jeżeli umowa dotyczyła zakupu towaru